8 Ağustos 2012 Çarşamba

3rd Day In SPAIN: CORDOBA & SEVILLA

3.gün kahvaltıdan sonra yine düştük yollara. Özel otobüs ile Cordoba'ya hareket ettik. Cordoba‘ya vardıktan sonra panaromik şehir tanıtım gezisinde, yapımına 785 yılında başlanan ve 987 de tamamlanan, Batı islam sanatının en etkili yapılarından biri olan Cordoba Camii ve Musevi Mahallesi görülmeli mutlaka.

*La Catedral De Cordoba

*Vaftiz suyu (zeytinyağı-su karışımı) için kullanılan kap. / Baptized pot.

*Katedralin içinde bulunan sütunların her biri ayrı bir mimara ait. Bunun simgesi olarak sütunların herbirinde onu yapan mimarın imzası bulunmakta.

*İmza mühürleri

Cordoba şehir gezisinden sonra Sevilla'ya geçtik. Varışımızın ardından panoramik Sevilla şehir gezisinde; Muvahhit’ler döneminden kalma eski Ulu Camii’nin yerine 15. yy da inşaa edilmeye başlanan katedral, Arap, Gotik ve Rönesans tarzı sarayların yanyana yükseldiği krallık malikanesi Alcazar, Altın Kule denilen 13. yy'dan kalma kale, birçok ortaçağ kilisesi, 51. Paula rahibeler manastırı, Belediye Sarayı görülmesi gerekilen yerler arasında.

*Panoramik şehir turundan sonra o akşam Sevilla'da kalacağımız otele geçtik. Hotel Macarena. Herşeyiyle harika bu otelde bir gece kalmak biraz üzücü oldu çünkü oteli fazlasıyla beğendik. Manzarası, odalarının şıklığı ve zengin kahvaltısı ile beğenimizi topladı. Otelin içinde neden çekim yapmadım diye de oldukça pişmanlık yaşadım. Gördüklerim bana yeter ama burada da paylaşmak isterdim tabi. Sadece dışarıdan çekilmiş bir adet fotoğraf var elimde:)

*Otele yerleştikten sonra Sevilla'da Flamenco eğitimi almış bir grup dansçının düzenlediği Flamenco gecesinin olduğu restauranta gittik.

*Geceye uygun olsun diye kırmızı-siyah ikilisini seçtim. Saçlarıma da Madrid'teki bir H&M'den aldığım kırmızı bir gül taktım :)

*Hotel Macarena'daki odamızın balkonunda çektiklerimizden.

( Red rose )Kırmızı gül: H&M / ( Chiffon shirt )Şifon gömlek: Koton
( Shirt )Etek: Özel dikim( personal sewing )

Flamenco gecesi harikaydı. Dans gösteri 1 saat kadar sürdü. Güzel yemeklerin ardından tatlı, şarap ve mum ışığında geçen bir geceden kalan birkaç video var elimde. Düzenlemeyi bitirir bitirmez o muhteşem flamenco dansını burada da paylaşmak istiyorum. Beklemede kalın ;)